یزدفردا: رئیس منابع طبیعی شهرستان بم گفت: روز گذشته سه هکتاراز اراضی کوهستانی جنگل صعب‌العبور منطقه بیدون در شهرستان بم در آتش سوخت.

به گزارش یزدفردا: محمد نیکخواه امروز ۲۹ خرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یک هفته اخیر سه مورد آتش‌سوزی در منطقه کوهستانی شهرستان بم به وقوع پیوست که یکی از این حوادث در منطقه جنگلی و صعب‌العبور بیدون(روز گذشته) از توابع بخش دهبکری بود.

وی افزود: پس از اطلاع از حریق در منطقه جنگلی و صعب العبور، اکیپ اول کشیک اطفاء حریق خود را به منطقه رساندند و ضمن اطلاع رسانی به دیگر همکاران عملیات اطفاء حریق آغاز شد.

نیکخواه با اشاره به حضور اکیپ‌های دوم و سوم در منطقه آتش‌سوزی گفت: حریق با کمک نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج، بخشدار و شهردار دهبکری، محیط زیست و همیاران طبیعت و مردم محلی اطفا شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بم بیان کرد: در این آتش‌سوزی تعدادی از درختان و درختچه‌های با ارزش جنگلی و مرتعی شامل بنه، ارژن، کیکم، قمس و سایر بوته‌های مرتعی در آتش سوخت.

وی افزود: آتش‌سوزی در منطقه بسیار صعب‌العبور و در ارتفاعات بوده و پس از بررسی مشخص شد، شروع حریق از اراضی کشاورزی سرورآباد بیدون و در اثر سهل‌انگاری صورت گرفته که تحقیقات لازم برای شناسایی عامل یا عاملان حریق در دست بررسی است.

نیکخواه گفت: در عملیات اطفاء حریق به دلیل حجم آتش و دود،  یکی از نیروهای آتش نشانی به دلیل استشمام دود ناشی از حریق مصدوم و پس از انتقال به پایین ارتفاعات به بیمارستان بم انتقال یافت. همچنین بدلیل صعب‌العبور بودن مسیر دو نفر از همکاران نیز دارای مصدومیت جزیی شدند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بم در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تخریب و آتش زدن جنگل‌ها به موجب قانون ممنوع و برای مرتکبان آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده و هرکس در جنگل عمداً آتش سوزی ایجاد کند به حبس از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

وی از همه مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه حریق در اراضی جنگلی و مرتعی ضمن همکاری در عملیات اطفاء حریق، با شماره رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس و ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری را در جریان حریق بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا